Мета: ознайомити учнів з
методами ізотерапії; сприяти особистісному зростанню молодшого підлітка шляхом
використання прийомів ізотерапії; розвивати асоціативне сприймання; виховувати
взаєморозуміння та взаємоповагу до однокласників.
Обладнання:
фарби (гуаш, акварель) кольорові олівці, аркуші паперу, прості олівці, аудіо
програвач з релаксаційною музикою.
Хід
заняття.
1. Гра-вітання «Пантоміма»
Мета:
сприяти емоційному включенню в заняття, налаштувати на позитивний лад.
Передаємо
почуття за допомогою міміки. Кожний учень отримує аркуш із написаним почуттям
або емоцією (радість, сум, задоволення, знервованість, здивування…). Треба
показати написане так, щоб інші учасники гри відгадали.
Інформаційне повідомлення.
Давайте
пригадаємо, що таке взаємодія й наведемо приклади взаємодії людей. (наприклад: дружба, спільна гра, навчання, робота,
спілкування в родині). Пригадайте визначення понять «взаємодія», «агресивна поведінка», «тиск однієї
людини на іншу». Наведіть
приклади з життя класу, родини, що
ілюструють кожне з понять (приклади дітей). Дякую, ви молодці! Хороші риси людини або її вчинки побачити
важче, ніж погані. Погані вчинки
кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють
і сердять. Сьогодні ми з вами будемо розвивати наші хороші риси, щоб потім не
соромно було за наші вчинки.
2. Вправа «Улюблений герой»
Мета:рефлексія
та аналіз альтруїстичних проявів у поведінці.
Інструкція:
згадайте своїх улюблених героїв казок, мультфільмів, оповідань, уявіть себе на
їхньому місці, подивіться на світ їхніми очима, проявіть їхні почуття.
Обговорення:
·
назвіть свого улюбленого героя?
·
Що ви відчували, коли були на його
місці?
·
Який досвід поведінки можна взяти для
себе?
3. Вправа «Чарівні кульки»
Мета:сприяти
розвитку уміння взаємодії між учнями.
У кожного з вас
є частина зображення, знайдіть свою пару і об’єднайтеся. Я даю чарівну кульку,
що є символом дружби. Вам потрібно зі своїм товаришем танцюючи, втримати кульку
чолом. (Під музичний супровід дітям
пропонується вибрати за кольором
кульку та створити в парі свій танок).
Обговорення
вправи:
·
Які почуття виникли у вас під час
виконання вправи?
·
Чи легко було вам виконувати вправу?
4. Вправа «Парне малювання»
Мета:розвиток
навичок міжособистісних взаємин.
Інструкція:
«Парне малювання. Робота передбачає обмінювання думками з допомогою малювання.
Кожний зображає на малюнку те, що хотів би сказати. Потім треба обмінятися
малюнками і намагатися розшифрувати те, що намальовано партнером».
У кінці роботи
кожен із пари повідомляє, які почуття
переживалися, коли розглядався малюнок партнера, слухали його розмірковування
про свій малюнок. Описати почуття, які супроводжували малювання.
Аналізуючи роботи, звертати увагу
на кольорову гаму малюнків,
відповідність думок партнера власним думкам художника.
Обговорення:
·
Чи легко було працювати в парі один з
одним?
·
Що допомагало? Що заважало?
·
Чи сподобалась вам ця вправа?
Отже, діти ви
зрозуміли, що коли ваш партнер вам добре знайомий, він ваш товариш, тоді
набагато легше разом виконувати будь-яку роботу.
5. Вправа
«Якого кольору дружба» (монотипія)
Мета:навчити
взаємодіяти з однолітками, згуртувати колектив.
Інструкція: Для
цієї вправи необхідні вирізані зі скла квадрати. Виберіть кольори, які вказують
на радість, дружбу, розуміння, підтримку. Нанесіть кашку з гуаші відповідних
кольорів на скло. Різко переверніть скло, опустивши на аркуш паперу сторону з
фарбою, покрутіть скло по паперу за годинниковою стрілкою.
Обговорення:
·
Чи завжди яскраві кольори дають яскравий
колір у підсумку при змішуванні?
·
Чи сподобалася вам ця вправа?
6. Гра-прощання «Обійми».
Мета:
логічно завершити даний вид діяльності.
Обійнятиякомога
більшу кількість дітей за 3хвилини.
Немає коментарів:
Дописати коментар