Мета:
·
розширити знання про конфлікт,
·
ознайомити учнів із шляхами вирішення конфліктів,
·
створити
позитивний настрій у групі, умови
ефективної співпраці
·
розвиток вміння відповідно діяти в різних ситуаціях.
Форми
роботи:
гра, робота в групах, бесіди, психомоторні вправи, мозковий штурм.
Обладнання: картки, олівці, стікери, папір.
Хід заняття
Оголошення теми. Вступне слово психолога.
Уявіть собі, що відбувається коли
у взуття потрапляє камінчик. Можливо, спочатку вам цей камінчик не дуже
заважає, і ви залишаєте все як є. Але
через якийсь час ви помічаєте, що нозі стало боляче. Зрештою, цей маленький
камінчик сприймається як уламок цілої скелі. Тоді ви знімаєте взуття й витрушуєте
його звідти. Однак на нозі вже може з’явитися ранка, і маленька проблема з
камінчиком стає великою.
Коли ми гніваємось, абочимось
стурбовані чи схвильовані, то спочатку
це сприймаємо як маленький камінчик у взутті. Якщо ми вчасно подбаємо про те,
щоб витягти його звідти, то нога залишиться цілою і неушкодженою, якщо ж ні, то
можуть виникнути проблеми, й чималі. Тому всім, як дорослим так і дітям,
корисно говорити про свої проблеми відразу, тільки-но вони їх помітять і
корисно знати як їх долати. Наприклад:
«у мене є камінчик, мені не подобається, що я не можу виділи ти час для себе і
спокійно, без докорів сумління, прочитати книгу улюбленого жанру» - це мій
внутрішній конфлікт, який буде рости, якщо я
не вирішу його на стадії маленького «камінчика». Тож давайте сьогодні
разом спробуємо навчитися долати певні перешкоди та робити відповідні висновки
для себе. Але перед початком роботи
потрібно привітатися, і сьогодні вітання пройде за новим правилом.
Вправа 1 «Вітання»
Учні повинні привітатися по колу
із сусідом, але це вітання не повинно повторюватись.(Час – 2хв.)
Вправа 2«Скульптура»
(Час
– 10хв.)
Мета: розвиток комунікативних навичок невербального
спілкування, вміння виражати свої почуття.
Інструкція:група ділиться на підгрупи по 3-5 осіб. Група будує композицію під назвою
«Конфлікт»( час на побудову композиції – 5хв.). Далі йде обговорення: 1)як почуває
себе кожен учасник в скульптурі; 2)де на тілі скульптури відчувалося найбільше
напруження;3) які почуття та асоціації виникали у ході вправи.
Вправа 3 «Стилі поведінки в конфліктних ситуаціях»(Час – 10хв.)
Мета: розвиток вміння вирішувати життєві проблеми, аналіз
різних стилів поведінки при вирішенні конфліктної ситуації.
Інструкція: група об’єднується у 4 підгрупи, кожна з яких
отримує картку із однаковою життєвою ситуацією але різними стилями поведінки у
конфлікті. Завдання групи – розіграти конфліктну ситуацію, описану у картці.
Текст на картках:
Ситуація: Батьки 10-річного сина вирішують у який позашкільний
заклад записати на заняття. Батько прагне віддати в секцію футболу, мати – на
танці.
Конкуренція:«Щоб я виграв, ти
маєш програти».
Пристосування: «Щоб ти виграв, я
маю програти».
Компроміс: «Щоб кожен із нас у
чомусь виграв, кожен має у чомусь програти».
Співпраця: «Щоб виграв я, ти теж
маєш виграти».
Обговорення з учнями
кожного стилю поведінки.
Вправа 4мозковий штурм «Різні сторони конфлікту»(Час – 10хв.)
Мета: визначення місця
конфлікту у житті людини.
Інструкція: учні об’єднуються у дві команди. Першій
пропонується, на ватмані, записати
позитивні сторони конфлікту, а другій – негативні. Презентація від кожної команди.
Рефлексія:
1.
Що нового дізналися
на занятті?
2. Чому навчилися?
3. Яка вправа сподобалась
найбільше?
4.
Який настрій на даний момент? Чи задоволені проведеною
роботою?
Немає коментарів:
Дописати коментар