четвер, 29 березня 2018 р.

Заняття з елементами тренінгу для учнів початкових класів


«Мій щасливий день»
Мета: створення позитивної мотивації й зацікавленості дітей на заняттях, продовжувати розвивати  навички невербальної взаємодії, емоційної чутливості, емпатії.

      1.Гра-вітання  «Сонечко».
Мета: сприяти емоційному включенню в заняття, налаштувати на позитивний лад.
Потерти долоні одна об одну протягом однієї-двох хвилин. Розвести їх на один-два сантиметри, відчути тепло, поколювання між долонями. З цієї позивної енергії зліпити кульку-сонечко й «кинути» обраній людині.
2.Вправа «Слухаємо себе».
(Вправа на ауторелаксацію).
Мета: зняти  емоційне  напруження, розвивати вміння слухати і розуміти свої відчуття.
Дітям пропонується сісти в зручній позі. На 1-2 хвилини заплющити очі, розслабитися, прислухатись до себе, «заглянути в себе» і подумати: що кожен почуває, який у нього настрій. В той же час керівник малює крейдою на дошці або прикріплює плакат з зображеннями різних емоційних станів людини: радості, злості, страху, подиву, спокою. Діти по черзі розповідають, не відкриваючи очей, як вони себе почувають, який у їх настрій. Після цього тренер пропонує дітям відкрити очі і подивитися на схематичні зображення різних емоційних станів. Разом з керівником групи обговорюються особливості мімічної експресії обличчя в кожному випадку: положення брів, куточків рота, очей. Вправа дозволяє діагностувати емоційне самопочуття учасників групи, ступінь прийняття ними форм і методів роботи. Завершуючи вправу, керівник просить дітей швидко та схематично зобразити в щоденнику свій стан та настрій.
       3.Вправа  «Мій самий щасливий день»
Мета: розвивати вміння виражати свої емоції  та  навички саморегуляції.
Дітям пропонується протягом 2-3 хвилин пригадати і намалювати самий щасливий день у своєму житті. Керівник  просить дітей пригадати, що вони відчували в той день, чим він запам’ятався, пропонує «поділитися» своєю радістю з іншими дітьми. Малювання сприяє невербальному вираженню переживань, про які дитина не завжди може розповісти. Доброзичливе обговорення малюнків, розуміння почуттів дітей, стимулююча похвала знімає бар’єри спілкування, емоційну напругу дітей і створює відчуття «захищеності в групі». По закінченню обговорення малюнків керівник бажає дітям, щоб в їхньому житті було більше щасливих днів, і звертає увагу нате, що часто це залежить від них самих.
       4.Гра «Добра тварина».
Мета: сприяти єднанню та взаємодії в групі, створити  ситуацію   довіри   та безпеки.
Діти стоять у колі і тримаються за руки. Керівник тихим голосом каже: «Ми одна, велика добра тварина. Послухаймо, як вона дихає!» . Усі прислухаються до свого дихання й дихання сусідів. «А тепер подихаймо разом!». Видих – усі роблять два кроки назад. Вдих – два кроки вперед. «Так не тільки дихає тварина, так чітко й рівно дихає її велике, добре серце. Стук – крок уперед, стук – крок назад. Ми всі беремо дихання та стук серця цієї тварини собі».
       5.Гра-прощання «Посмішка по колу».
Мета: логічно завершити даний вид діяльності.
Всі беруться за руки і «передають» посмішку по колу: кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч чи ліворуч і, побажавши щось хороше та приємне, посміхається йому. При цьому можна образно «взяти посмішку» в долоні і обережно передавати її по колу, з рук в руки. Така форма прощання може стати традиційним ритуалом за час роботи тренінгової групи. Керівник цікавиться враженнями дітей від заняття, дякує групу за роботу та запрошує на наступну зустріч.